PiP - Pyssel i Piteå!

I helgen som var hade ett gäng tjejer i olika åldrar ordnat med Pysselträff i Piteå.
Vi var många som kom, ca. 50 stycken tror jag, och vi hade en otroligt trevlig helg med en massa tävlingar, utmaningar, lotterier och så pysslande såklart.
Det var otroligt kul att träffa er alla även om man inte hann prata med er alla.

Jag började lördagen med att vinna ett Zoe alfabet till QK på lott nummer 30. (Köpte 2 för 10 kronor styck)
Det gjorde ju inte ont som ni förstår : )

Sen började vi med en utmaning för Scrappare , det var nämligen alla sorters pysslare där, scrappare kortmakare, pärlare mm. 

VI skulle göra en LO efter en mall som såg ut så här:

image104

Det var ju lite kul för jag har aldrig scrappat efter en mall förut.
Så här blev mitt bidrag:

image105

Det föreställer Conne när hon var två år och knäppte sig på dagiset Fenix första gången.
Hon skulle inte knäppa sig om intee "Nalle oxå" fick vara med.

Sen var det en utmaning som hette "Rosa och Blått" däe alla pysslare kunde vara med.

Mitt bidrag såg ut så här:

image106

Det är ochså Conne på dagis fotografering när vi just kommit hem från Turkiet.

Sen hade dom en utmaning tillsammans med Lajm. Tävlingskitet kunde man förbeställa från Lajm för 100 kronor. Papprena kom från Sassafrass Lass  och Anna K och Anna A hade valt ut ett, två, treMÖNSTRADE (mycket mönstrade) papper, fyra enfärgade cardstock, ett vitt band med svarta streck, blå, gula och vita blommor, silverfärgade brads och ett papper med utstansade motiv.
Man fick bara använda kitet samt lim, färg, bokstäver, foton och stämplade motiv.

Mitt bidrag blev så här:

image107

Det är från Påsken 2007 som vi som vanlig firade hos min bror och hans familj tillsammans med Hasses bror Ola och hans familj.
Fotona är på Conne och kusin Sara som leker i snön.

Sen var det en utmaning som hette "Krispigt". Man skulle då göra något valfritt till ordet "Krispigt".

Så här blev mitt bidrag:

image108

Det är bilder på den "krispiga" vår grönskan. Trädet är ett äppelträd som står på min svåger Roger och hans familjs gård i Kalix. Ett jättehärligt träd där grenarna hänger ned mot marken och det bildas en koja under, där har dom ställt en blå träbänk som man kan sitta och mysa på.


image109

Närbild på texten som är filt och rubons.

Vi hade också en annonsutmaning som vi skulle jobba efter och det tyckte jag var jätte svårt efter som jag inte hade en aning om hur man skulle göra.

Mitt bidrag blev så här: 

image110

Det är min storebror Jan när han var hos fotografen, bilen har han i tryggt förvar på sidan om sig. : )
Visst är han gullig. Han är bara bäst helt enkelt, man kan inte få en bättre storebror.

Dom hade en utmaning efter en kort skiss också, den såg ut så här:

image111

Tll den bestämde jag mig för att göra ett kort till Cornelias 8-årsdag, eftersom hon fyler år 3 dagar efter vi kommer hem från Thailand.

Mitt bidrag ser ut så här:

image112


Jag vann ett pris för detta kortet från Inkywings.
En massa fina stämplar som ni ser här nedanför.


Det var jättekul att vinna ett pris! *skuttar*

Den sista utmaningen jag var med på var ochså efter en skiss, men jag hann inte riktigt göra den färdig.
Det blev ialla fall så här:

image114

Det föreställer Conne i Side, Turkiet på scen med ormtjuserskan/magdansösen och henner orm.
Modig tjej eller hur??

Det var allt jag hade från PiP-en vilket var en jättetrevlig helg.

Ha det bra!



Kommentarer
Postat av: Charlotta

Jösses !! det var inte lite du hann med !!!! och fint blev det !!

2008-02-17 @ 22:04:06
URL: http://happieart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0