Hemglass

Jag har i sommar fått testa Hemglass olika glassar då jag är en Buzzador.

Det gick till så att jag fick hämta ut två kassar med glass på Glassbilen och sedan fick jag ställa till med glasskalas. Jag fick inte mindre än 7 olika glassorter att smaska på:

Som ni ser var det några glassar!

Kalla Kyssar fick vi istället för en glasstårta som var slut, men det gjorde då ingenting för dom blev mångas stora favorit. Kalla Kyssar är en bakelse av vaniljgräddglass med nougatkrokant och chokladbitar, med ljust kakaoöverdrag. Helt perfekt som dessert efter en middag och dessuton helt underbart god. Helt underbar! Ååå, så gott! Ljuvligt! var några av kommentarerna.







Min egen favorit var utan tvekan I Mignon Cacao som är som en liten Italiensk glasspralin. Kakaogräddglass med vit chokladdroppe med apelsinsmak överdragen med kakao och med mjölkchokladdekoration. Helt ljuvlig, den smälter imunnen och smaken måste bara upplevas. Jag kan starkt rekomendera denna!



Sen hade vi också några favoriter hos barnen och det var Rullo som är en isglass med smak av mango, persika, passionsfrukt och ananas. Den är LÅNG och otroligt läskande. Smakar sommarlov var en av kommentarerna. Den var en klar favorit hos dom äldre barnen. (Även hos mig som gärna äter isglass)





Mega Hit Mandel var också populär, både hos barn och vuxna. Den är lite för mastig och sliskig tyckte många då glassen är ganska stor och består av både vaniljgräddglass med ett tjockt lager mjölkchokladöverdrag och mandelbitar. Det är nog inte en glass man ska äta direkt efter maten. Andra var helt lyriska och tyckte att så här smakar riktig gräddglass och överdraget med mjölkchokladen och mandeln var precis så tjockt som det ska vara.

Kameleont är en liten mjölkglasspinne med vanilj-, kakao-, päron- eller jordgubbssmak och mörkt kakaoöverdrag. Den passar perfekt till dom lite mindre barnen då den inte är så stor. Den är även perfekt att äta efter maten då man vill ha något mumsigt. En god glass som dom flesta tyckte var helt okej.



Dubbelnogat var nog den glassen som var minst populär bland dom testare jag hade. Om det beror på konkurrensen av dom andra glassarna eller om den helt enkelt inte var en glass som föll oss i smaken får framtiden utvisa. Det är också en rätt mastig glass som består av vaniljgräddglass med nougatrippel och nougatöverdrag. Den är nästan som en blandning mellan glass och chokladkaka var en av kommentarerna.



Mormors godaste blåbärsstrutar var ochså en överraskning och dom två laktosintoleranta vi hade med vart överaskade när dom fick veta att dom kunde smaska i sig laktosfri blåbärsgräddglass, blåbärssås och kakaoöverdrag i våffla istället för isglass som dom oftast är hänvisade till. Även övriga testare tyckte att det var en god glass som verkligen smakade blåbär.



Ja det var dom glassar jag och mina vänner fick testa.

Så nu är det bara att gå ut på Hemglass hemsida eller ringa gratis till Hemglass på 0200-220 220.          Öppettider: mån-fre 8.00-22.00 och lör-sön 9.00-20.00 så du vet när Glassbilen kommer hem till dig.

Om ni tycker det låter roligt att vara Buzzador kan ni följa länken och anmäla er.

https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?file=u-regstep1&lang=SE&refstr=sussig>https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?file=u-regstep1&lang=SE&refstr=sussig</a

 Jag har dessutom 2 glasscheckar på 20 kr/st som den första som lämnar en kommentar vinner.

Det var allt för idag!

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0