Slut Jul!

Ja då var den här julen slut.
Har verkligen varit en konstig jul, saknade mina nära och kära som inte var här.
Min son Martin fick inte ledigt från jobbet, mamma var kvar i Stockholm, Hasse jobbade, pappa kvar i Kalix och Pauline som vägrar fira jul. Kvar var alltså Conne och jag. Vi åkte till min bror Janne och åt gröt frukost på julaftonsmorgonen sen hem igen för att slappa och mysa lite. Strax före Kalle Anka gick vi över till våra vänner E och C där vi fikade lite och pratade, åt jul middag, spelade kort och hade det trevligt. Hasse kom kl. 22,00 när han slutade jobbet. Sen hem och sov för att kl. 09,00 på juldagen sätta oss i bilen till Kalix och lilla pappa.
Fixade julbord och åt och pratade ett stund där och sen hem igen.
Pysslade på hemma, det känns som att det aldrig tar slut lådor i förrådet som ska packas upp. Fortfarande har vi inte fogat kaklet i köket och dörrkarmarna där vi tagit bort dom fula valven är fortfarande inte på plats. Soffan som vi köpt kommer inte förrän v. 3 och det är då vi ska åka till Thailand. Hoppas den hinner komma innan vi far i alla fall.

Ojoj, det var ett gnälligt inlägg minsann....

I morgon söndag ska vi i alla fall fara till Hasses bror Roger och hans familj i Kalix och hälsa på i tre dagar, det ska bli mycket trevligt. Har planerat in ett besök på IKEA på måndag så jag får komplettera en massa små jox som saknas här hemma. Ska bla köpa ett badrumsskåp till lilla toaletten och gardinskenor till vardagsrummet. (sen hittar mn säkert något man inte kan leva utan.)

Det är nu 24 dagar kvar till vi beger oss till Thailand i hela 5 sköna veckor, så otroligt skönt det ska bli. Vi behöver verkligen vara lediga både Hasse och jag då man är helt slut efter flytt, julhysteri mm.

Sakanar att scrappa oxå, det är så länge sen jag tog mig tid att sätta mig ned och göra något. Har inte riktigt ro att sätta mig ned när dom förbaskade ouppackade lådorna står och hånler åt mig. Blää!

Ja ett diplom skulle ni ha om ni orkat läsa allt det här. (Hihi)

Puss och Kram på Er och hoppas ni får ett Gott Nytt År.

Tjingeling Sussi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0